reklama

Pamätám si...

Keď som ako malé dievča vystupovala z našej červenej škodovky v nedeľu podvečer. V rukách som mala plyšové hračky a vo vzduchu visela vôňa farebnej jesene. Ľudia naokolo sa ešte neobliekali tak ako teraz a nedokázali mi ublížiť a tak som sa cítila nedotknuteľná.  Kráčala som po chodníku a zakopávala o malé kamienky v tvare oválu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď som zodvihla hlavu hore na oblohu, uvidela som to. Oblaky ktoré vyzerali ako korytnačka, slon, a medveď. Bolo to také reálne, že som myslela že zídu dole a zoberiem si ich domov. Nevedela som sa vynadívať. Mala som pocit, že je to znamenie. Niekto tam hore vypustil schválne tieto oblaky. No keď som to povedala mamine, začudovane sa pozrela na tie oblaky, a na mňa. Ona tam totiž videla len oblaky.. A vtedy som si uvedomila, že niektoré veci vidím inak ako ostatný.. A že v tom oblaku môže vidieť každý niečo iné. Tak ako v celom živote.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pamätám si...

Ako som mala detský biely kufrík s červenými lienkami. A v ňom, knihy, hračky a spomienky. A ten kufrík som si brávala k nej. Keď rodičia nemohli byť so mnou, lebo boli v práci. Ja som bola dostatočne malá a svet zase veľký. A tak som bola pri nej. Varila mi puding, čaje a ohrievala mlieko. Mohla som sa hrávať s tou huňatou mačkou a stavať si bunkre. Ležala som na posteli v kuchyni a ona pri mne. Rozprávala mi rozprávky, príbehy zo života. Spievala mi jednu pieseň dookola. Lebo sa mi páčila. A v deň jej pohrebu hrali tú pieseň v školskom rozhlase. A vtedy som si uvedomila, že nik tu nie je navždy, no v duchu tu s nami niektorý zostanú naveky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pamätám si...

Ako som bola maličká, chodila ešte do škôlky a z balkóna som chodila pozerať na svet. Na svet okolo mňa, na svet za stenami bytovky, na svet starších a mladších aj malých. Cez tých 12 mreží som videla veľa. A bavilo ma sledovať kedy chodí domovník domov, ako často chodí fajčiarka fajčiť a učiteľka učiť. Občas ma však prepadali úzkostné myšlienky na tých, ktorých ale nevidno z balkóna. Na tých ktorý sú niekde pod mostami alebo bojujú o život. Vtedy som si pripadala hlúpo, že tu sedím na balkóne a nič nerobím. Náhle som im chcela pomôcť. A tak som pobrala všetky moje haliere a korunáčky z tajných úspor a vysypala ich všetky von balkónom. Mal si ich zobrať niekto kto ich potrebuje. No keď sme s mamkou vychádzali na zmrzlinu, našla ich a pozbierala. A keď som sa priznala že som ich vyhodila ja, vykričala ma. Vtedy som si uvedomila, že človek nedokáže len tak ľahko zmeniť svet.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pamätám si...

Ako sme chodievali domov zo škôlky veľkým kopcom. Väčšinou sme si kúpili lacné vodné nanuky a smiali sa na starých tetách s cukrovou vatou na hlave v šialených farbách. Raz po takejto ceste sme našli malú gumovú hračku. Len taká malá gumová hračka. Nevedeli sme čo je zač, časť z nej chýbala. N cítili sme k nej niečo. Ležala tam a mokla. Bola vyhodená. Niekto ju musel prestať milovať. Alebo mal na ňu zlé spomienky a tak ju vyhodil. Nechápali sme to, ale malú gumovú hračku sme si obľúbili, no nie naša mama. Nepáčilo sa jej, že by sme mali brať domov neznáme veci. ,,Bohvie čo to vlastne je, vyhoďte to": hovorila. Nemohli sme nič robiť, a tak sme malú gumovú hračku museli vyhodiť. Tam na kopci, pri veľkých stromoch kam nikto nechodil. Uložili sme ju, no tajne sme jej sľúbili že sa o ňu budeme chodiť starať. Chodili sme za ňou pár dní, no napokon zmizla. Len tak, bez slova. Myslím, že si ju našiel pôvodný majiteľ a zacnelo sa mu po nej. Neviem. Ale vtedy som si uvedomila, že nikomu nemôžme len tak ukradnúť spomienky a veci ktoré miluje.

Veronika Jánošíková

Veronika Jánošíková

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Telo prejavené duchom, duch prejavený telom. Zoznam autorových rubrík:  RiadkyNázoryPoviedkyRozprávkyRecenzieNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu