reklama

Ráno po čase nečase

Bolo ráno po tom, keď som sa prvý krát asi po týždni pozerala na slnko. Vstávala som za slnka po veľmi dlhej, dlhej dobe. Necítila som sa dobre, slnko by mi aj robilo dobre, no necítila som sa dobre, proste nie. Rada som sa ponárala do snov, do tmy, do času v nečase.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Toto ráno bolo iné, bolo to ráno po tom.- To sa pozná. Hlava neklesá, hlava rozpoznáva tváre, hlava blúdi po myšlienkach dlho nepoznaných. Hlava sa tvári že je iná. Je to ale samozrejme klamlivé. Nenavracia sa k zamestnanosti, prinavracia trochu času pre myseľ nazvyš. Suché pery, mokré telo, zapálené cigarety a vyhasnuté ohorky okolo. Niekto by povedal, že je to Paríž. Boli sme trocha Paríž, ale viac sme to boli my sami. My samotní pred sebou, uponáhľaní no zastavení pre tento moment. Keby som len mohla vidieť jednu zlú vec v tej chvíli, bola by to tá prekliata chvíľa ktorá nemôže trvať večne. Svoje ranné kávy sme si vypili už sami. Asi som nemala cítiť, asi som nemala snívať. Netrvalo to veľmi dlho, ale ani krátko. Chcela som potom už len utekať si v daždi sama niekde v lese, a to som spravila. Dážď začal padať v zime, do snehu. Roztápal ten biely prach akoby roztápal naše srdcia po tých tuhých nekonečných nociach. Po rozpustených vlasoch mi stekali kvapky dažďa a potu, ale páčilo sa mi to, vážne áno. Vedela som že silný pocit si treba vydobyť. Keby som to nazvala katarziou, nebola by som ďaleko od pravdy. Túžila som tam stretnúť všetky zvieratá ktoré sa túlajú po lese ako ja po živote, no z nejakého dôvodu som mala byť sama. Keď som si potom sadala k čerstvým novinám ktoré už voňali na stole, vedela som že od tejto chvíle bude niečo iné. Niečo sa zmení, a nielen vo mne. A zmenilo sa, na druhý deň som vstala skoro ráno a slnko mi robilo dobre.

Veronika Jánošíková

Veronika Jánošíková

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Telo prejavené duchom, duch prejavený telom. Zoznam autorových rubrík:  RiadkyNázoryPoviedkyRozprávkyRecenzieNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu