reklama

Zrní vo mne, Zrní , Zrní na Pohode

Kapelu Zrní som po prvý krát počula túto zimu, po obrovských odporúčaniach môjho dobrého kamaráta. Počas tejto studenej a depresívnej zimy som sa v tom čase zmietala v nemilých pocitoch úzkosti a strachu, čomu dopomáhala preplnená Bratislava a chlad ktorý sálal nielen z počasia ale aj z ľudí. Krajina úzkych chodníkov. Tak som si ju v tom čase nazvala a začala som pociťovať veľkú disensibilitu ktorou ma začala obklopovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Chýbali mi lesy, lúky a úsmevy jednoduchých ľudí. Bývala som v tom čase na intráku v izbe kde som si nevedela oddýchnuť a nájsť svoje súkromie a pokoj. Rozvrh mi nedovoľoval opustiť mesto a tak som sa začínala cítiť ako v klietke, v opustenej studenej mašinérii mhd, veľkoobchodov, turniketov a zložitosti. „Však si tu už štvrtý rok", hovorili mi všetci, „mohla si si zvyknúť." No nie, táto zima bola niečím predsa len ťažšia. Presne v tomto období sa ku mne dostal album Hrdina počítačový hry kde do sveta, po tom čo mi pár piesní púšťal kamarát po ceste zo školy na slúchadlách. Keď som počula prvé tony huslí a harmoniky, prebehli mnou zimomriavky, a akoby sa do môjho chladného sveta úzkych chodníkov zrazu dostávalo svetlo. Hneď na to som si na intráku tento album vypočula celý, a potom som už len utekala cez chodbu sa poďakovať spolužiakovi. Zbalila som si veci a rozvrh nerozvrh, odišla som domov. Išla som do lesa a poriadne sa ztoho všetkého vykričala. Pomohlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zrní je česká kapela ktorá hráva už cez dvanásť rokov, pričom sa na výslnie dostala len prednedávnom, a to hlavne vďaka víťazstvu Zlatého anděla za objav roka. Pre mňa osobne sú najväčším hudobným objavom za posledný veľmi dlhý čas. Partia piatich chalanov ktorých tvorba akoby vychádzala priamo z prírody mi priniesla pocity podobné ako pri počúvaní skupiny Pink Floyd. Jedným slovom nevysvetliteľné. Texty v ktorých neustále nachádzam nové významy, pojednávajú o strate individuality vo svete, o absurdite ľahostajnosti ku ostatným, o mašinérii doby, o ľuďoch ktorý stratili svoju ľudskosť či o prírode ktorá je jediná najsilnejšia. Okrem hudby a textov, ktoré sú samé o sebe skvostné je ich tvorba zahalená do poetického obalu. Booklet albumu Hrdina počítačový hry jde do sveta sa podobá skôr knihe. Nielen preto, že ako kniha pôsobí, -(vynikajúci minimalistický grafický dizajn, expresívne kresby, poviedky, básne a texty s bonusovou kolážou v ktorej si môže každý poskladať samostatne z tvárí členov kapely), ale aj preto že je ako kniha obsahovo kompozične vystavaná. Pojednáva o hrdinovy ktorý z počítača prichádza do sveta a stretáva sa so skutočným svetom, z ktorého je zmätený, bojí sa ho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na najnovšom albume s názvom Soundtrack ke konci sveta dokazujú svoju hudobnú vyzretosť. Album sa nesie viac v popovom rytme, čo však na sile rozhodne neuberá. Svoju hudbu, aktuálne dianie či príhody v ich poetickom jazyku možno nájsť na ich bandzone stránke, v ktorej možno veľmi rýchlo vojsť do ich krásneho sveta.

Tento rok sa po prvý krát ocitli na najväčšom a najlepšom slovenskom festivale Bažant Pohoda, čomu samozrejme predchádzala väčšia medializácia a záujem, napríklad aj na Rádiu Fm. Aj preto sa v piatok o štvrtej hodine poobede na stage-i Nay tanečný dom nahrnulo množstvo čoraz viac pribúdajúcich nových i starých fanúšikov. Nečudo, že pozornosť okoloidúcich pritiahol práve tento stage. Ešte počas ladenia nástrojov, polhodinu pred začiatkom sa ich zvláštny prísun energie začal rozliehať po okolí v priam gigantických vlnách. Spevák kapely, Jan Unger prišiel ako obvykle na boso, vo veľmi príjemnej nálade. Okrem spevu na pódiu predviedol aj divadelnú stránku, texty vizualizoval a hral. Kapela zahrala skladby tak ako aj z nového albumu, a albumu Hrdinu počítačový hry jde do sveta aj skladbu Kone, z ich prvého albumu Voní. Po koncerte kapela predávala na boku od pódia svoje posledné dve CD, ktoré s radosťou všetkým podpísali. Pôsobili nadmieru skromne, a radi sa porozprávali či odfotili s každým kto mal záujem. Počas tejto malej neočakávanej autogramiády sa vonku spustila jedna z dažďových prehánok a v čakajúcom dave sme sa všetci zhodli, že vidieť Zrní na živo, bol pre nás jeden z najväčších koncertných zážitkov Pohody i koncertov všeobecne.

Veronika Jánošíková

Veronika Jánošíková

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Telo prejavené duchom, duch prejavený telom. Zoznam autorových rubrík:  RiadkyNázoryPoviedkyRozprávkyRecenzieNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu